So here I am once more in the playground of the broken hearts One more experience, one more entry in a diary, self-penned..........As you grow up and leave the playground Where you kissed your prince and found your frog Remember the jester that showed you tears, The script for tears....... There's a point in your life, you got to reach and when you do, you know it, and now I'm here,If I held out my heart and offered my hand would you take it, if I showed you the stars would you follow, let me show you the way to the thirteenth star.

I follow the thirteenth star.






"...there are times when Fish produces moments of such magic that you realize that only a veteran would know how to deliver such a moving experience after all these years." (Britsound)

free counters

Sidevisninger siste måned

The Story So Far :


lørdag 31. juli 2010

Dagstur til Ålesund.


29.juli ble det dagstur til Ålesund i forbindelse med en begravelse. Jeg reiste fra Lillehammer kl 04.00. Det var gråvær og meldt mye nedbør hjemme. Grått og noen regnbyger var det hele vegen fram til jeg kom til Romsdalen, å ved Trollveggen som jeg passerte nøyaktig kl 07.00 så jeg blå himmel og solen som lyste opp fjellene.Trollveggen var trollsk, å resten av turen til Ålesund , eller Spjelkavik/Moa og øya Humla- hadde jeg nydelig vær.Jeg var framme på Humla kl 08.30.Vestlandet i varmt sommervær med de høye fjell,sjøen,og den frodige naturen hvor Caprifolen ( min yndlingsplante :o) )nærmest vokser vilt .... ja kan man ønske seg noe mer.....Det ble en snartur full av inntrykk, følelsene ble veldig delt, i og med at det var p.g.a en begravelse jeg var der.Jeg har ikke vært i Ålesund eller Humla på11år, mye av slekta har jeg heller ikke sett på mange år, så følelsene fløyt om hverandre.Fotokamera ble igjen hjemme, men noen bilder fra turen tok jeg i fart med kameraet på mobiltelefonen...ikke beste kvalitet, men heller ikke ventet da jeg ikke tok meg tid til å stoppe.. ROMSDALEN , TROLLVEGGEN.


ØRSKOGFJELLET - SJØHOLT og HUMLA


På hjemturen hadde jeg finvær og sol til Åndalsnes, det ble gråere og gråere jo lenger sør jeg kom.På Dombås åpnet slusene seg og ett voldsomt regnevær fulgte meg så å si hele vegen hjem......Det blir nok en tur til vestlandet igjen i August,men da blir det ingen dagstur.....

1 kommentar:

  1. Då var vi der kanskje samtidig ja. Drog heim på kvelden 29. Mormor bur i et boligområde bortafor høgskulen i Ålesund og bortanfor og på andre sida av borgundbrua når du kjem frå moa viss du skjøna...Kjent der?
    Var ei stund sidan du hadde besøkt sunnmøres vakre natur og omgivnadar då ja;)
    Utrulig flott på sunnmøre når det er fint veir ja,med vakre,flotte fjell og fjordane ja. Ein kan ikkje ønske seg meir då nei..Blir litt annleis no når en skal flytte ned i tjukkaste oslogryta..
    Jaja no er det berre dagar att til eg flyttar..Blir spennande. Blir eindel å sette seg inn i og å lære seg gater,finne stamkafèar,og det eine og det andre av andre ting. Men blir nok kjekt å bli kjend med hovedstaden og:)

    Fått jobba og ordna alt det du skulle ordne før det vert haust no da?
    Litt trist anledning du var til byen ja, men bra dokke har fleire muligheiter då så dokke får oppleve meir av Ålesund neste gong:) volda og ørsta og er fint kan eg anbefale..hehe

    SvarSlett